• Povećaj font
  • Smanji font
  • Promijeni kontrast
  • Sivi tonovi
  • Promijeni vrstu slova
  • Vrati izvorno
  • Povećaj font
  • Smanji font
  • Promijeni kontrast
  • Sivi tonovi
  • Promijeni vrstu slova
  • Vrati izvorno

Kako Vam možemo pomoći?

Edukativni strip Dubrovačkih muzeja „Krampheologija“

11.2.2025.

Dubrovački muzeji izdali su novi edukativni strip „Krampheologija“ koji približava važnost arheologije, a namijenjen je učenicima četvrtog i petog razreda osnovne škole. Autori teksta, Aleksandra Piteša i Bruno Bijađija uz pomoć ilustratora Dubravka Kastrapelija, opisuju tijek arheoloških istraživanja i nalaza koji iz nje proizlaze, kao i pojmove restauracije i konzervacije, prije nego što iskopani predmeti postanu dio muzejske zbirke ili stalnog postava.

Strip je tematski podijeljen na četiri cjeline. Prva se odnosi  na pojam arheologije i poslove koje arheolozi obavljaju, druga se bavi arheološkim istraživanjima, dok treća cjelina objašnjava podjele ere na staru i novu, a četvrta razliku između prapovijesti i povijesti.

„Tražeći prikladan naslov stripa, kramp se izdvojio kao neophodan alat prilikom arheoloških iskopavanja. Pripajanjem sufiksa – logija na korijen kramp i umetanjem grafema h dobivena je riječ krampheologija koja je poslužila kao izvrsna šaljiva zamjena za riječ arheologija. Likovi koji se pojavljuju u stripu su edukativne maskote Dubrovačkih muzeja Pavle i Đivo, ali i druge životinje koje ih prate, a već su zastupljene u prethodnim edukativnim publikacijama Pedagoškog odjela Dubrovačkih muzeja“, istaknula je Piteša.

„Osobita pažnja pridana je karakterizaciji likova tako da je Pavle prikazana kao mudrica koja svojim izjavama i postupcima zorno ilustrira posao jednog dobro obučenog arheologa. Đivo, s druge strane, pokazuje u prvom redu zanimanje za novčanu vrijednost arheoloških nalaza, a svojim izjavama ostavlja dojam neznalice. Sve životinje koje su pojavljuju u stripu, osim sove Bete, imaju gotovo isti karakter kao Đivo. Tako su miš Vuko i pas Ruđer zainteresirani za traženje ostataka hrane, mačka Cvijeta za nakit, a gušter Miho za zidove na kojima bi se mogao sunčati. Sova Bete kao predstavnik mudrih životinja ima spreman odgovor na sva pitanja. Također često ispravlja netočne ili djelomično točne izjave ostalih likova.“ dodao je Bijađija.

Edukativni strip „Krampheologija“ poslužit će kao izvrstan temelj za školske radionice-čitaonice na kojima će učenici, kroz interaktivan način, steći znanja o arheologiji i arheološkim istraživanjima, ali i o razlici između stare i nove ere te prapovijesti i povijesti. Strip se može kupiti u muzejskoj prodavaonici u Kneževu dvoru, svaki dan, osim ponedjeljka, od 9 do 16 sati.

Postanite naš korisnik!

Budite u tijeku s događanjima i novostima u muzeju.